Google Shopping

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Google Shopping, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Heb jij een webshop en wil je je online voorraad promoten, dan is Google Shopping de juiste optie. Via de Google Merchant Center kun je product gegevens toevoegen en met Google Ads hiervoor een campagne aanmaken. Zo worden de Shopping advertenties ook niet vertoont op zoekwoorden, maar op productkenmerken. Shopping advertenties tonen de zoekers de winkelnaam, de prijzen en foto’s van de producten.

Indien meerdere producten relevant zijn voor de zoekopdracht, worden deze ook allemaal getoond.

Dit levert niet alleen kwalitatieve leads op, maar ook een duidelijk inzicht van welke producten het beste presteren en de concurrentieverhoudingen.

Soorten Google Shopping advertenties

Shopping-productadvertenties worden gemaakt met de productgegevens in de Merchant Center. Shopping-productadvertentiekosten worden bepaald door middel van CPC. Hoe meer mensen klikken hoe meer er in rekening wordt gebracht.

Shopping-showcaseadvertenties maak je in Google Ads door vergelijkbare producten te groeperen. Hierbij betaal je per engagement. Je stelt het hoogste bedrag in dat je bereid bent om te betalen voor één engagement. Nog steeds worden de kosten pas in rekening gebracht als er iemand op de advertentie klikt.