Lead

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Lead, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Een lead wordt ook wel een potentiële klant genoemd. Een lead kan simpel gezegd een persoon zijn die interesse heeft getoond in jouw product of dienst. Hoe deze interesse wordt getoond, kan bijvoorbeeld zijn door aanmelding van een intakegesprek. Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee leads: koude en warme leads.

Koude lead

Bij een koude lead benader je een persoon die niet van jouw product gehoord heeft en diegene niet om informatie vroeg. Je kunt het zien als een gok. De kans is erg klein dat de persoon ook daadwerkelijk geïnteresseerd is. Bij een koude lead is het belangrijk duidelijk te maken wie je bent en waar je voor staat. Let wel op, koude leads kunnen leiden tot ergernissen. Let dus goed op hoe je een koude lead benadert.

Warme lead

Een warme lead daarentegen heeft wél een idee van jouw bedrijf en product of dienst. Een warme lead is al in contact geweest met jou naamsbekendheid. Verder heeft de lead bijvoorbeeld al eens een aanvraag ingevuld. Bij het benaderen van een warme lead gaat het meer om het overtuigen van de lead om jouw product of dienst aan te schaffen.

SEO vriendentip:

Warme leads hebben een veel hogere conversie rate.