Een landingspagina is de pagina waar de bezoeker op terecht komt wanneer hij of zij op een advertentie heeft geklikt. Dit kan bijvoorbeeld de homepage van een website zijn.

Het is belangrijk de aandacht van de bezoeker vast te houden en te verleiden om verder te kijken op jouw website. Het doel is om ervoor te zorgen dat de bezoeker uiteindelijk overgaat tot aankoop, zich aanmeld of gegevens deelt.  Bij een landingspagina wordt er daarom vaak gewerkt met een AIDA-model.

Wat is een goede landingspagina?

Onder andere het ontvangen van gegevens van de bezoeker voor een volgend contactmoment of e-mail marketing is een onderdeel van een goede landingspagina. De landingspagina moet naar een andere interne pagina of een andere website verwezen worden. Het is natuurlijk ook van belang om jouw merk, product of naamsbekendheid te vergroten met de landingspagina.

 

Hoe maak je een goede landingspagina?

Het is belangrijk om eerst een zoekwoordenonderzoek te doen. Die helpt je te weten waar jouw doelgroep op zoekt en op welke woorden je moet focussen. Begin met het vaststellen voor welk zoekwoord je jouw landingspagina schrijft. Dit zorgt er namelijk voor dat je hoger in de zoekresultaten komt. Zorg voor waardevolle en relevante content. Naast een goed geschreven tekst is het ook nuttig om de pagina met foto’s of video’s te vullen, maar let er op dat je dit niet te veel doet, want dat kan de bezoeker juist afschrikken.

Zorg er tot slot voor dat je de bezoekers van jouw website activeert om meer actie te ondernemen, zoals het achterlaten van gegevens of een ‘bel nu!’ knop. Zorg dus voor een goede Call to Action.

 

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

 

Heb je nog vragen over landing page, neem dan gerust contact met ons op. Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO – zoekmachine optimalisatie – en SEA – zoekmachine adverteren.

Haal het maximale rendement uit je website !

Is je bedrijf niet gevestigd in een van de onderstaande regio’s? Ook dan zijn wij je uiteraard graag van dienst!

Aalsmeer – Alblasserdam – Albrandswaard – Alkmaar – Almere – Alphen aan den Rijn – Amersfoort – Amstelveen – Amsterdam – Baarn – Barendrecht – Beemster – Bergen (NH.) – Beverwijk – Blaricum – Bloemendaal – Bodegraven-Reeuwijk – Brielle – Bunnik – Bunschoten – Capelle aan den IJssel – Castricum – De Bilt – De Ronde Venen – Delft – Den Haag / ’s-Gravenhage – Den Helder – Diemen – Dordrecht – Drechterland – Dronten – Edam-Volendam – Eemnes – Enkhuizen – Goeree-Overflakkee – Gooise Meren – Gorinchem – Gouda – Haarlem – Haarlemmerliede en Spaarnwoude – Haarlemmermeer – Hardinxveld – Giessendam – Heemskerk – Heemstede – Heerhugowaard – Heiloo – Hellevoetsluis – Hendrik-Ido-Ambacht – Hillegom – Hilversum – Hoeksche Waard – Hollands Kroon – Hoorn – Houten – Huizen – IJsselstein – Kaag en – Braassem – Katwijk – Koggenland – Krimpen aan den IJssel – Krimpenerwaard – Landsmeer – Langedijk – Lansingerland – Laren – Leiden – Leiderdorp – Leidschendam-Voorburg – Lelystad – Leusden – Lisse – Lopik – Maassluis – Medemblik – Midden-Delfland – Molenlanden – Montfoort – Nieuwegein – Nieuwkoop – Nissewaard – Noordoostpolder – Noordwijk – Oegstgeest – Oostzaan – Opmeer – Ouder-Amstel – Oudewater – Papendrecht – Pijnacker-Nootdorp – Purmerend – Renswoude – Rhenen – Ridderkerk – Rijswijk – Rotterdam – Schagen – Schiedam – Sliedrecht – Soest – Stede Broec – Stichtse Vecht – Texel – Teylingen – Uitgeest – Uithoorn – Urk – Utrecht – Utrechtse Heuvelrug – Veenendaal – Velsen – Vijfheerenlanden – Vlaardingen – Voorschoten – Waddinxveen – Wassenaar – Waterland – Weesp – Westland – Westvoorne – Wijdemeren – Wijk bij Duurstede – Woerden – Wormerland – Woudenberg – Zaanstad – Zandvoort – Zeewolde – Zeist – Zoetermeer – Zoeterwoude – Zuidplas en Zwijndrecht

Comments are closed.

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 16 beoordelingen
Scroll Up BEL DIRECT