Content

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Content, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Content omvat alle teksten, afbeeldingen, video’s en eventuele overige inhoud op een website. Om goed gevonden te worden moet je ervoor zorgen dat je website relevante en unieke content bevat.

Content betekenis

Content is eigenlijk alles wat je plaatst op jouw website om de potentiële klanten te informeren over jouw producten en/of services en ze te activeren. Door gebruik te maken van contentmanagement zorg je ervoor dat alle content in dezelfde huisstijl en boodschap past. Daarbij is een goede CTA nodig om duidelijk te maken aan de potentiële klant wat je wilt dat ze gaan doen.

Wat is goede content?

Om goede content te creëren is het belangrijk om op basis van de doelgroep relevante en interessante informatie aan te bieden. Dit hoeft niet direct gekoppeld te zijn aan jouw product of dienst, maar wel aan jouw brand. Zorg dat de content meerwaarde heeft voor jouw klanten. Het is belangrijk dat jij een uniek verhaal vertelt waardoor jij je kan onderscheiden van de rest.

Het doel van content

Het doel van content is het aantrekken van jouw doelgroep. Door een connectie te maken met de (potentiële) klant is het gemakkelijker om hij of zij te verleiden een conversie te doen zoals het achterlaten van gegevens. Het is belangrijk dat jouw content uniek, informatief en relevant is.