Supplemental index

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Supplemental index, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Google heeft dagelijks te maken met enorm veel pagina’s en websites. Om deze op te kunnen slaan, indexeren ze de pagina’s in twee soorten databanken. De één noemen we de ‘main index’ (hoofdzakelijk), de ander noemen we ‘supplemental index’ (aanvullend).

Main index

De main index indexeert alle pagina’s die geïndexeerd moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan een landingspagina, homepage of blog. Alle pagina’s die gevonden willen worden op een bepaald zoekwoord of zoekterm.

Supplemental index

Supplemental is al het overige. Dus alle pagina’s die niet relevant zijn voor zoekwoorden. Denk hierbij aan pagina’s die als duplicated content worden beschouwd en dus niet geïndexeerd worden in de main index.

Over het algemeen wil je het liefst pagina’s die geïndexeerd worden in de main index. Om dit te bereiken raden wij je aan om pagina’s relevant en uniek te houden. Pagina’s die exact hetzelfde zijn aan elkaar worden vaak niet geïndexeerd. Let er echter wel op dat je niet op dezelfde zoekterm of zoekwoord wilt scoren. Dan eet je namelijk je eigen aandacht weg en ben je eigenlijk je eigen concurrent.