Instagram Stories

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Instagram Stories, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Instagram Stories is een functie van Instagram, waarmee je foto’s en video’s kunt bewerken en voor één dag zichtbaar kunt maken voor je volgers op Instagram. Een ‘Story’ zie je binnen Instagram bovenaan op de startpagina. Instagram Stories kan gezien worden als een kopie van Snapchat, en is een interessante marketingtool voor bedrijven.

Wat is Instagram Stories?

Instagram Stories is één van de belangrijkste features van Instagram. Je kunt in je Instagram Stories een foto, video of Boomerang plaatsen. Een Instagram Story is maximaal 15 seconden lang en blijft 24 uur lang zichtbaar. Je kunt deze direct maken binnen Instaagram of uploaden vanuit je eigen fotobibliotheek. Ook zijn er tegenwoordig een groot aantal filters beschikbaar. Nadat de Instagram Story geplaatst is, kun je deze toevoegen aan je Instagram Highlights, waardoor deze altijd zichtbaar is op je profiel.

Dagelijks maken meer dan 300 miljoen mensen gebruik van Instagram Stories. Het is niet meer alleen de kopie van Snapchat, maar een enorm sterk marketing communicatie middel. Het gebruik van Instagram Stories levert loyale volgers op, die zich verbonden voelen met het account en het creëert veel engagement. Dit wordt mogelijk gemaakt door de ‘Stickers”. Zo kun je een poll toevoegen, andere profielen taggen, muziek toevoegen, producten taggen, locaties toevoegen en nog veel meer.

Ook is er een ‘Swipe-Up’ functie beschikbaar voor accounts met meer dan 10.000 volgers. Hiermee biedt Instagram de mogelijkheid om een link te delen naar een externe website.