Instagram is momenteel bezig met het testen van een nieuwe lay-out van het menu onderaan in je scherm. Zo moet je als gebruiker de Instagram Reels en Instagram Shopping kunnen zien in de tabsOok komt er een Instagram Live Shopping functie. Instagram wil zoveel mogelijk ruimte maken voor zowel Instagram Reels als Instagram Shopping, om zo ervoor te zorgen dat meer mensen de features gebruiken. 

 

  1. Nieuwe functies voor Instagram Shopping
  2. Wat is Commerce Manager
  3. Instagram Live Shopping
  4. Instagram Reels
  5. Equity-update

1. Nieuwe functies voor Instagram Shopping?

Binnenkort krijgen alle in aanmerking komende bedrijven en videomakers met een (web)winkel toegang tot de nieuwe in-app-checkout van Instagram. Het afrekenen is gemakkelijker en er wordt gebruik gemaakt van de veilige en handige Facebook Pay. 

Bedrijven kunnen nu eenvoudig een Instagram winkel openen met behulp van Commerce Manager. Videomakers kunnen jouw producten ook taggen in hun berichten om de verkoop op het platform verder te stimuleren. En om bedrijven in deze moeilijk economische situatie te helpen, worden alle verkoopkosten via het afrekenen op Instagram tot het einde van het jaar kwijtgescholden. 

2. Wat is Commerce Manager?

De Commerce Manager helpt bedrijven eenvoudig een Instagram winkel te openen. Op het tabblad Statistieken van Handelsbeheer kan je door middel van de Commerce Manager specifiekere statistieken van Instagram Shopping en verhalen inzien door een spreadsheet te downloaden. Dit rapport kan onder andere gebruikt worden om in te zien hoe mensen interactie hebben met de producten van jouw account op Instagram. 

3. Instagram Live Shopping

Instagram Live Shopping is een nieuwe manier voor bedrijven en gebruikers om producten te verkopen tijdens een Instagram Live-uitzending. 

Met deze nieuwe e-commerce functie kunnen accounts met toegang tot Instagram Checkout producten taggen uit hun Facebook winkel of catalogus voordat ze live gaan. Dit biedt een nieuwe manier om te winkelen in de app. Uitgelichte producten worden onderaan het live uitzendscherm weergegeven, zodat kijkers er gemakkelijk op kunnen tikken om het product te kopen. Deze nieuwe functie is goed voor merken die de verkoop willen stimuleren en het maakt het voor kijkers gemakkelijker om te winkelen binnen het platformDit maakt het een win-win situatie voor beide partijen. 

4. Instagram Reels

Een recent gelanceerde functie is Instagram Reels. Dit is een functie in de app waarbij je filmpjes kunt opnemen en bewerken. De filmpjes die je plaatst kunnen sinds de laatste update maximaal 30 seconden duren. Deze functie is erg handig voor bedrijven die hun merk een boost willen geven. Hierbij kun je ook jouw bereik en interactie met de doelgroep vergroten. 

5. Equity-update

Deze update biedt inzicht achter de aanbevelingen van Instagram. Binnen de aanbevelingsrichtlijnen vallen vijf brede categorieën die niet in aanmerking komen voor de aanbevelingen pagina. Dit zijn onder andere ‘gevoelige content of content van lage kwaliteit over gezondheid of financiën’. Maar ook content die clickbait of engagementaas bevat of niet-originele content die geen materiële waarde toevoegt doordat het grotendeels uit een andere bron komt.  

Hulp nodig met implementatie?

Laat een reactie achter

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 16 beoordelingen
Scroll Up BEL DIRECT