Wat is SEO?

Zoekmachine optimalisatie of afgekort SEO (search engine optimization) is een zeer belangrijk onderdeel van online marketing, omdat zoeken één van de belangrijkste manieren is waarop mensen online verkennen.

SEO heeft dan ook als doel om pagina’s op een website of webshop hoger te laten scoren in zoekmachines, zoals Google en Yahoo.

Deze hogere positie in een zoekmachine en het online verkengedrag van mensen, door veel te zoeken, kan leiden tot meer bezoekers op een website of webshop.

Neem nu contact op

1. Hoe werkt SEO?

Wanneer je in een zoekmachine, zoekt naar een bepaald onderwerp, worden er betaalde en gratis (organische) resultaten weergeven, als te zien op de afbeelding rechts. De zoekmachine weergeeft de websites die het meest relevant zijn voor de gebruikte zoekterm.

Door middel van SEO wordt de website zo geoptimaliseerd dat deze dan ook zo hoog mogelijk wordt weergeven in de zoekresultaten, wanneer iemand zoekt op een bepaald onderwerp. Deze organische posities binnen de zoekresultaten kunnen een hoop bezoekers opleveren zonder dat het geld kost. In tegenstelling tot SEA (search engine advertising) wat wel geld kost.

Zoekmachines maken gebruik van een robot (crawler) die het internet afspeurt en informatie verzamelt en rangschikt over alles dat op het internet te vinden is.

Zoekmachines onderverdelen jouw website in drie categorieën, waarbij het ene punt belangrijker is als de ander. Deze 3 categorieën zijn de Technische SEO, de structuur en opbouw van je website; de geplaatste Content, zoals blogs en artikelen en de Autoriteit van de website, zoals het aantal inkomende links vanaf andere websites (linkbuilding).

Google resultaten

Waarom SEO vrienden

Wij zijn SEO vrienden, online marketing specialisten sinds 2001. Wij hebben ruime ervaring in e-commerce en internet marketing. Wij runnen al jaren onze eigen internationale webshops waarmee we inmiddels in meer dan 55 landen hebben geleverd! Heeft jouw bedrijf hulp nodig op gebied van SEO, SEA of social media? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

Word ook een vriend

Ervaring sinds 2001

Eigen webshops in beheer

Ervaring met internationale webshops

Persoonlijk contact staat voorop

Je ontvangt regelmatig updates

2. De onderdelen van SEO (Ranking factoren)

Een website wordt dus beoordeeld op ongeveer 200 punten. Dat is best veel. Het ene punt is belangrijker dan het andere. Grofweg kunnen de 200 punten onderverdeeld worden in drie categorieën: techniek, content en autoriteit.

1. Snelle laadtijd website

De snelheid van je website is een belangrijke ranking-factor voor Google, zowel op desktop als mobiel. Google wil dat jouw gebruikers zo snel en goed mogelijk geholpen worden. Een snelle website is tenslotte veel gebruiksvriendelijker dan een langzame website. Mocht jouw website langzaam laden, dan zal dit een negatieve invloed hebben op je posities in de zoekmachines.

2. Geen duplicate content

Als je dezelfde inhoud op meerdere pagina’s van je website hebt staan, of op andere websites, kunnen zoekmachines in de war raken. Als deze pagina’s dezelfde inhoud laten zien, weet de zoekmachine niet welke pagina’s ze het hoogst zouden moeten ranken. Als gevolg hiervan kunnen ze alle pagina’s met dezelfde inhoud lager ranken.

Zorg dus voor originele content op je website om niet lager te ranken.

3. Geen ‘dode’ links op je website

Wat misschien nog vervelender voor bezoekers is dan een trage website, is als ze terecht komen op een pagina die helemaal niet bestaat. Als een link naar een niet-bestaande pagina op uw website verwijst, dan zullen mensen een 404-foutpagina tegenkomen. Zoekmachines vinden deze pagina’s ook niet goed en komen vaak nog meer dode links dan bezoekers tegen, omdat ze elke link volgen die ze tegenkomen.

Toch hebben de meeste websites een aantal dode links, omdat een website continu in ‘beweging’ is. Gelukkig zijn er hulpprogramma’s die je kunnen helpen om dode links op je website te achterhalen. Eén van die onlinehulp tools is bijvoorbeeld: ahrefs.com

Om onnodige dode links te voorkomen, dien je altijd de URL van een pagina om te leiden wanneer je deze verwijdert of verplaatst.

4. Veilige website

Een technisch geoptimaliseerde website is een beveiligde website. Je website veilig maken voor gebruikers, om hun privacy te garanderen, is tegenwoordig een basisvoorwaarde. Er zijn veel dingen die je kunt doen om je website te beveiligen. Eén van de meest belangrijke is het implementeren van HTTPS in de URL.

HTTPS zorgt ervoor dat niemand de gegevens kan onderscheppen die tussen de browser en de website worden verzonden. Dus als mensen inloggen op je website zijn hun inloggegevens veilig. Google erkent het belang van beveiliging en maakte daarom van HTTPS een ranking factor. Veilige websites ranken dus beter.

Je kunt eenvoudig controleren of je website HTTPS is. Aan de linkerkant van de zoekbalk van je browser zie je een vergrendeling als de website veilig is.

5. Je website is te ‘crawlen’

Het heeft geen zin om pagina’s met inhoud te schrijven als zoekmachines deze pagina’s niet kunnen crawlen en indexeren. Daarom moet je beginnen met het controleren van je robots.txt-bestand. Dit bestand is het eerste aanspreekpunt voor web-crawling-software wanneer het op je website aankomt. Je robots.txt-bestand geeft aan welke delen van je website wel en niet moeten worden gecrawld. Het robots.txt-bestand is openbaar beschikbaar en kan worden gevonden door /robots.txt toe te voegen aan het einde van een domeinnaam.

Maar er zijn meer manieren om de robots te sturen op je website. Je kunt bijvoorbeeld voorkomen dat ze bepaalde inhoud crawlen als je niet wilt dat ze daarheen gaan. Je kunt ze ook een pagina laten crawlen, maar vertellen deze pagina niet in de zoekresultaten getoond hoeft te worden of de links op die pagina niet te volgen.

Met Yoast SEO is het gemakkelijk om een post of pagina te indexeren of op no-follow te zetten.

6. Je website heeft een XML-websitemap

Een XML-websitemap is bedoeld als technische weergave voor de zoekmachines, zodat zij een lijst zien van alle (belangrijke) pagina’s van je website. Deze lijst gebruikt de zoekmachine vervolgens om je website te crawlen, en de structuur van je website te bepalen. Via de websitemap kan Google nieuwe pagina’s ontdekken, waardoor het erg belangrijk is voor SEO. Dit betekent dat elke pagina die je wilt laten indexeren, in je websitemap moet staan.

Niet altijd heeft een website een XML-websitemap nodig. Als het een interne koppelingsstructuur heeft die alle inhoud mooi verbindt, hebben robots het niet nodig. Niet alle websites hebben echter een geweldige structuur en het hebben van een XML-websitemap kan daarom geen kwaad.

2.2 Content optimalisatie (on-page SEO)

Content is een eenvoudiger onderwerp. Het gaat hierbij hoofdzakelijk om de tekstuele inhoud van een website. Sluit de content van een website aan op veelgebruikte zoektermen die er worden gebruikt? Daarnaast moet de content van je website aansluiten bij de behoefte en de vraag van je doelgroep.

Contentoptimalisatie is het optimaliseren van de content op je website om ervoor te zorgen dat de content beter vindbaar is binnen de zoekmachines. Zoekmachinerobots zullen goed geoptimaliseerde content hoger ranken dan niet-geoptimaliseerde content.

Het optimaliseren van de content op je website kan onder 3 verschillende onderdelen verdeeld worden:

Zoektermen bepalen

Identificeer de zoektermen die het beste passen bij het onderwerp van de pagina. Nadat je de zoektermen, waarop je gevonden wil worden, hebt bepaald kan je het focus zoekwoord voor de pagina toevoegen. Zorg ervoor dat je elke pagina voor een specifiek onderwerp optimaliseert.

De volgende stap is het bepalen van de belangrijkste trefwoorden voor elke pagina en je kunt beginnen met het optimaliseren van de content. Onthoud dat de focus zoektermen in de kopteksten en in de tekst zelf moeten verschijnen om de vindbaarheid te vergroten. Hierbij staat de bezoeker centraal en schrijf dus geen content voor de zoekmachines, maar help je bezoekers op een natuurlijke manier.

Tip: Tekst eerder op de pagina wordt meer gewaardeerd door de zoekmachines dan de overige tekst. Zorg er dus voor dat focus zoektermen in de eerste paragraaf voorkomen.

Afbeeldingen en video’s optimaliseren

Het wordt sterk aanbevolen dat je in de afbeeldingen die je op je website gebruikt trefwoorden opneemt in de alt-tags. Wanneer je met de muis over de afbeelding beweegt, zie je de tekst die hier in de browser is ingevoerd. Er wordt aangenomen dat crawlers de inhoud van deze tags behandelen als een soort anchor tekst. De lengte van alt-tags mag niet langer zijn dan één of vijf woorden.

Het optimaliseren van de afbeeldingen zorgt ervoor dat je website gevonden kan worden via Google Image Search. Hetzelfde geldt voor een video op Google Video Search.

Meta title en meta description optimaliseren

Als eerder aangegeven dient elke pagina zich op een bepaald zoekwoord te focussen. Zowel in de paginatitels als meta beschrijvingen.

Schrijf dus voor elke pagina een relevante en aantrekkelijke titel en meta beschrijving met dit zoekwoord erin. De titel en metabeschrijving zijn de basis van het zoekresultaat voor een specifieke pagina. Zo gebruiken zoekmachines de titels en metabeschrijvingen om het onderwerp en relevantie van de pagina te achterhalen.

Een aantrekkelijke en relevante titel en meta beschrijving zal ook de click through rate verhogen, wat een belangrijke ranking factor is voor zoekmachines.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

2.3 Autoriteit (off-page SEO)

Autoriteit bouw je op. Zoekmachines kijken naar hoe belangrijk een website is binnen een markt/ doelgroep. De mate van autoriteit wordt voornamelijk bepaald door het aantal inkomende links vanaf het web (linkbuilding). Zorg er dus voor dat je voldoende links krijgt vanaf andere websites naar jouw website. Het gaat echter niet alleen om de hoeveelheid links, de kwaliteit van de links is uiteindelijk het belangrijkst.

De meest waardevolle links kun je genereren door blogartikelen op je website te plaatsen die gedeeld worden door andere websites uit je branche. Op deze manier wordt jouw website gelinkt aan soortgelijke thema’s op andere websites. Zoekmachines gebruiken backlinks als indicatie voor de kwaliteit van de gelinkte inhoud, dus een website met veel hoogwaardige backlinks zal meestal beter scoren dan een verder gelijkwaardige website met minder backlinks.

Er worden 2 soorten links onderscheden:

Natuurlijke links

Deze links worden gegeven zonder enige actie van de pagina-eigenaar. Een recepten blogger die bijvoorbeeld een link aan een post toevoegt wat naar zijn favoriete winkels verwijst, is een natuurlijke link.

Handmatig opgebouwde links

Deze links worden verkregen door middel van actieve linkbuildingactiviteiten. Dit omvat activiteiten als klanten vragen om naar je website te linken of influencers te vragen je content te delen. Dit kan zowel betaald als onbetaald.

De links die het meest opleveren voor SEO zijn de links met de meeste ‘link juice’ ongeacht hoe de links verkregen worden. De verdere kwaliteit van de links wordt bepaald door de volgenden factoren:

  • De populariteit van de gelinkte website
  • De overeenkomst tussen het onderwerp van de gelinkte websites
  • Hoe nieuw de link is
  • De betrouwbaarheid van de gelinkte website
  • Het aantal andere links op de gelinkte pagina
  • De anchortekst die wordt gebruikt op de gelinkte website

Hoewel het bouwen van backlinks met externe websites de meest toegepaste off-page SEO-techniek is, kan bijna elke activiteit die buiten je eigen website plaatsvindt en helpt om beter in de zoekmachines te ranken, worden beschouwd als off-page SEO. Denk aan social media marketing en gast bloggen.

Zorg er dan wel voor dat er in deze activiteiten ergens wordt gelinkt naar jouw website of merk.

Bel mij terug!

Heb je vragen over het uitbesteden van je online marketing? SEO vrienden denkt graag met je mee! Vul hier je telefoonnummer in en we bellen je binnen 24 uur terug. Zo doen vrienden dat.
Naam:
Veld is verplicht!
Veld is verplicht!
Telefoonnummer:
Veld is verplicht!
Veld is verplicht!

3. Verschil SEO en SEA

SEO is een afkorting van Search Engine Optimization. Als eerder benoemt is het een verzamelnaam voor alle activiteiten die je onderneemt om ervoor te zorgen dat je website hoger scoort in de organische resultaten van zoekmachines zoals Google. Search Engine Advertising (SEA) daarentegen, draait om adverteren. Bij gebruik van SEA zullen zoekmachines advertenties voor jouw website tonen in de zoekresultaten boven de organische resultaten, die door SEO tot stand komen. Beide vormen van online marketing zijn er uiteraard op gericht om meer bezoekers naar je website te trekken. Uit de bovenstaande beschrijvingen blijkt dat SEO gratis is en dat je voor SEA moet betalen. Het verschil is echter niet zo eenvoudig. De SEO-activiteiten die je onderneemt, kunnen bijvoorbeeld uitbesteed zijn waardoor het alsnog geld kost. Dus ook voor SEO is vaak een budget nodig.

Lange termijn vs. Directe resultaten

SEO is een langzaam proces waarbij je niet van de ene op de andere dag resultaat kunt verwachten. Het kost veel tijd om je website op verschillende relevante zoekwoorden hoger in de zoekmachines te laten ranken. Hierbij komen ook concurrenten kijken, die mogelijk tegelijkertijd werken aan een betere organische positie.

Voer je SEO goed uit profiteer je er op lange termijn van, door de hoger ranking die niet zomaar wegzakt. SEA werkt daarentegen direct, zodra advertenties zijn goedgekeurd, worden ze direct op de relevante zoektermen weergeven. Je kunt daarom vrijwel onmiddellijk meer verkeer naar website krijgen, indien dit juist wordt uitgevoerd. Tegelijkertijd is het wel van korte duur. Zodra je de advertenties stopzet, is er geen blijvend effect meer.

Budget en meetbaarheid vs. Techniek

De resultaten van de uitgevoerde SEO-activiteiten zijn moeilijk te meten. Je kan moeilijk bepalen wat de winstgevendheid is met de hogere ranking binnen de zoekmachines. Het is dus handig om door middel van een SEO-tool de posities van je website voor bepaalde zoekwoorden bij te houden. Op deze manier kun je zien of het uitgevoerde SEO werk een positief effect heeft op de posities binnen de zoekresultaten.​ Wanneer je gebruik maakt van betaalde advertenties (SEA), zie je direct hoeveel je aan een campagne hebt besteed en hoeveel bezoekers (en mogelijk zelfs conversies) het heeft opgeleverd. Doordat de advertenties over het algemeen een te commercieel stigma met zich meedragen, zijn er ook mensen die niet op de advertenties klikken en direct naar de organische resultaten scrollen. Ook wordt er altijd een beperkt aantal advertenties getoond op de eerste zoekresultatenpagina, terwijl er wellicht meer adverteerders willen dat hun advertenties getoond worden.

Het hangt af van je bedrijf, website en de gewenste resultaten die je wil bereiken wanneer je voor SEO of SEA kiest. SEA werkt goed als op korte termijn meer bezoekers naar je website wil trekken. Echter is SEO geschikt voor de lange termijn, zowel het resultaat als het werk dat geleverd moet worden.

Het werkt optimaal als je een combinatie van beide activiteiten gebruikt. Bekijk daarom ook onze SEA pagina voor meer informatie over online adverteren.

Zoekmachine adverteren uitbesteden?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

4. Wat is een zoekwoordenboek en hoe werkt het?

Het doel van een website is het gevonden worden op relevante zoekwoorden van jouw product of dienst, om zo deze zoekers naar jouw website te leiden. De missie van Google is om de zoeker bijpassende informatie aan het zoekwoord te tonen. Google moet zien dat jouw pagina relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker. Als de zoekwoorden relevant zijn aan je content, zal dit resulteren in een hogere Google ranking voor je website.

Een zoekwoordenonderzoek of te wel keywordresearch is dan ook één van de eerste stappen in het creëren van een succesvolle SEO en SEA campagne. Met behulp van een zoekwoordenonderzoek is het mogelijk om te achterhalen welke zoekwoorden gebruikt worden, als mensen in de zoekmachine zoeken naar producten en diensten in jouw branche. Hieruit kunnen relevante zoektermen worden geselecteerd met genoeg zoekvolume. Na het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek dienen de volgende vragen beantwoord te kunnen worden;

  • Hoe moeilijk is het om hoog te ranken in Google voor dit zoekwoord?
  • Hoeveel verkeer kan dit zoekwoord mij opleveren?
  • Wat voor content is geschikt om hoog te ranken voor dit zoekwoord?
  • Zijn mensen die naar dit zoekwoord zoeken potentiële klanten?

Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek kan gratis gedaan worden met de zoekwoordenplanner van Google Ads en andere gratis tools. Binnen de zoekwoordenplanner is er verschillende data beschikbaar per zoekwoord, namelijk:

  • Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten;
  • Suggesties en synoniemen van het zoekwoord;
  • Google Ads informatie, als de mate van de concurrentie en het voorgestelde bod op dat zoekwoord.

Nu je de benodigde data hebt verzameld kan je bijvoorbeeld aan de slag met het schrijven van content of het starten van een Google Ads campagne.

5. Wat is het voordeel van SEO?

Online marketing is de afgelopen jaren erg veranderd, maar SEO blijft nog steeds een effectieve en belangrijke marketingstrategie. Naast het feit dat SEO gratis bezoekers oplevert en als je eenmaal boven aan staat, niet snel wegzakt, zijn er nog vele voordelen aan een goede SEO-strategie. Hieronder zijn er 4 van die voordelen op een rijtje gezet om je te helpen begrijpen wat SEO voor jou kan opleveren.

Meer verkeer

Posities bovenaan de zoekresultatenpagina’s van zoekmachines ontvangen meer bezoekers, dus rank je goed in Google zal dit resulteren in een toename van het aantal bezoekers op je website. SEO richt zich ook op het maken van informatieve en zoekwoordrelevante title-tags en meta-beschrijvingen, die worden weergegeven in de zoekresultaten. Het hebben van geoptimaliseerde tags en beschrijvingen helpt niet alleen het bezoekersaantal te verhogen, maar bevordert ook de kwaliteit van dit verkeer.

Kosten efficiëntie

In tegenstelling tot andere vormen van adverteren waarbij je regelmatig moet betalen zodat je bedrijf bovenaan de zoekmachines blijft verschijnen, biedt SEO je voordelen op lange termijn. Sta je eenmaal bovenaan zak je niet snel. Zelfs na enkele maanden heb je nog steeds profijt van het SEO werk. Aangezien je als bedrijf geen of minder kosten hebt aan adverteren, zullen de totale bedrijfskosten ook dalen.

Verbeterde bruikbaarheid van de website

SEO vereist dat je website vriendelijk wordt beschouwd door de zoekmachines. De meeste gebruikte manieren zijn, het wijzigen van lay-out van de website, het vernieuwen van zowel de interne als externe linkstructuur en het herstructureren van de inhoud van de website. Dit heeft niet alleen direct effect op de ranking van je website, maar ook op de gebruikersvriendelijkheid. Bezoekers zullen het gemakkelijker vinden om de website te gebruiken, omdat ze toegang hebben tot verschillende pagina’s en zonder problemen door de website kunnen navigeren.

Naamsbekendheid en geloofwaardigheid

Een hogere ranking in Google leidt niet alleen tot meer bezoekers, maar ook voor een verhoogde naamsbekendheid. Bovendien helpt een goede ranking op gerichte zoekwoorden gebruikers niet alleen om je naam/ merk aan die zoekwoorden te koppelen, maar ook om vertrouwen te wekken, omdat bedrijven op de eerste pagina over het algemeen als betrouwbaard worden beschouwd. Hoe hoger je pagina’s binnen de zoekresultaten, hoe groter de kans is dat mensen het zoekwoord of onderwerp gaan associëren met jouw website.

6. Hoe kun je de vindbaarheid van je website verbeteren?

Er zijn veel verschillende manieren om de vindbaarheid van je website te verbeteren en de SEO te optimaliseren. Dit kan erg lastig zijn, omdat Google elk jaar met nieuwe ideeën en updates komt.

Zoekmachines indexeren pagina’s aan de hand van diverse factoren. Deze factoren proberen ze zo goed mogelijk geheim te houden. Toch is er door onderzoek en ervaring een goed beeld verkregen over hoe je de vindbaarheid in Google kunt verbeteren. Die punten worden hieronder beschreven.

6.1 Juiste zoekwoorden gebruik

Zoekmachines indexeren pagina’s op basis van de zoekopdrachten. Zorg er dus voor dat elke pagina zich focust op één hoofdzoekterm. Dit zoekwoord moet niet alleen in de H1 titel staan maar moet ook terugkomen in de meta-beschrijving, H2 titels, tags en in de content zelf natuurlijk.

Dit moet echter niet overmatig gedaan worden. Een oplossing kan het gebruik van synoniemen zijn voor het focus zoekwoord.

Richt een pagina dus specifiek in op een bepaald focus zoekwoord.

6.2 Geen ‘dode’ links en 404-pagina’s

Een 404 pagina verschijnt wanneer een bezoeker op een ‘dode’ link klikt of een URL intoetst voor een pagina die niet bestaat.

404 pagina’s zijn niet alleen voor bezoekers vervelend maar ook voor de zoekmachines. Wanneer een zoekmachine spider op een 404 pagina komt wordt het lastig voor de spider om alle pagina’s op je website te indexeren, wat schadelijk is voor de ranking.

Toch kun je niet altijd vermijden dat bezoekers op een 404 pagina komen. Zorg daarom voor een aangepaste 404 pagina die de bezoeker de weg terug naar de website wijst.

6.3 Je website is te crawlen

Zoekmachines crawlen door je website met een spider. Deze spider volgt alle linkjes op je website en koppelt pagina’s aan elkaar. Zodra er op je websitepagina’s zijn zonder verbindende link, worden deze niet geïndexeerd door de zoekmachine. Deze pagina’s zullen geen bezoekers opleveren.

Heeft je website dit niet of is dit lastig te realiseren? Kan een XML-websitemap hierbij helpen, wat overigens ook een ranking factor is, om de spider de structuur in je website te laten zien.

Elke pagina dient dus minimaal met één interne link verbonden zijn aan een andere pagina. Richt de pagina’s in van globaal naar steeds specifieker.

6.4 Je website is gebruikersvriendelijk

Niet alleen zoekmachines dienen goed door de website heen te kunnen navigeren. Een website maak je tenslotte voor bezoekers en niet voor de zoekmachine. Bezoekers moeten makkelijk door je website kunnen navigeren en vinden waar ze naar opzoek zijn. Zorg dus voor een duidelijke navigatiestructuur, doelen (aankopen en/ of contact aanvragen) en laat zien waar je als bedrijf voor staat.

Daarom nemen de zoekmachines niet alleen de resultaten van de spiders mee, maar ook de hoeveelheid bezoekers, bezochte pagina’s, de bouncerate en de tijd dat een bezoeker zich op de website bevindt. Wat allemaal afhangt van de gebruikersvriendelijk van je website.

6.5 Relevante en goed content

Het plaatsen van relevante en goede content kan een enorme impact hebben op de vindbaarheid van je website. Plaats dus content waar je doelgroep/ website bezoekers wat aan hebben en eventueel een vraag beantwoord, zodat je website autoriteit uitstraalt.

Wanneer het je lukt om constant unieke en interessante content op je website te plaatsen, zal dit de vindbaarheid van je website enorm verbeteren.

6.6 Afbeeldingen bevatten Alt-tags

Afbeeldingen kunnen de gebruikersvriendelijkheid van de website verbeteren. Echter kunnen de zoekmachines geen afbeeldingen lezen. Daarom moet elke afbeeldingen voorzien zijn van een relevante alt-tag, zodat de zoekmachine spider weet waar de afbeelding overgaat.

6.7 Paginatitels en meta beschrijvingen

Als eerder aangegeven dient elke pagina zich op een bepaald zoekwoord te focussen. Zowel in de paginatitels als meta beschrijvingen.

Schrijf dus voor elke pagina een relevante en aantrekkelijke titel en meta beschrijving met dit zoekwoord erin. De titel en metabeschrijving zijn de basis van het zoekresultaat voor een specifieke pagina. Zo gebruiken zoekmachines de titels en metabeschrijvingen om het onderwerp en relevantie van de pagina te achterhalen.

Een aantrekkelijke en relevante titel en meta beschrijving zal ook de click through rate verhogen, wat een belangrijke ranking factor is voor zoekmachines.

Tip: gebruik social media om gebruikers naar je website te sturen. Dit levert en meer verkeer en meer externe links naar je website op, wat bevorderlijk is voor de ranking en dus vindbaarheid van je website.

Ons vriendenteam:

Waarom SEO uitbesteden bij een specialist?

Ieder zijn of haar vak. SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie of website optimalisatie, dat is ons vak!

Heb je zelf niet de benodigde kennis van zoekmachine optimalisatie, heb je geen tijd of simpelweg geen zin? Dan is SEO vrienden jouw ideale SEO partner. Wij hebben van onze hobby (SEO) ons werk gemaakt!

Wij nemen deze werkzaamheden over zodat jij meer tijd overhoudt om te ondernemen. Samen bedenken we een strategie en maken we een SEO stappenplan. Wij gaan dan tot uitvoering over waarbij je uiteraard regelmatig op de hoogte gehouden wordt over de voortgang!

SEO vrienden is dé SEO specialist van Noord-Holland en omgeving. Wij helpen je graag bij alles op gebied van SEO, zoals linkbuilding, content creatie en strategieën om boven jouw concurrenten uit te stijgen. Daarbij kunnen we je ook assisteren met SEA (online adverteren) en social media. Het ontwerpen en bouwen van websites valt ook binnen onze expertise. Je bent bij ons aan het juiste adres voor al je online marketing wensen!

Ben je gevestigd in Noord-Holland of omgeving en op zoek naar een SEO specialist? Wil je SEO uitbesteden of een samenwerking aangaan met een online marketing bedrijf? SEO vrienden is officieel Google Partner! Wij helpen je graag bij het optimaliseren van je website en het maximaliseren van de conversies.

Deze bedrijven gingen je voor:

SEO specialist bij jou in de buurt:

Comments are closed.

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 18 beoordelingen
Scroll Up BEL DIRECT