YouTube

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over YouTube, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

YouTube is in 2005 opgericht en in 2006 overgenomen door het grote bedrijf Google. YouTube is een online videoplatform. Iedereen met toegang tot een account kan een video plaatsen. De video’s moeten echter wel voldoen aan een paar regels die binnen de richtlijnen vallen. De content die geplaatst wordt op YouTube loopt uiteen en is erg divers. Het gaat van lange en educatieve video’s, tot video’s die kort en vermakelijk zijn.

YouTube advertising

YouTube kan worden gezien als een a social mediaplatform. Mensen plaatsen video’s voor de hele wereld om te bekijken. Binnen het online videoplatform kun je abonneren op een YouTube-kanaal, dit zorgt ervoor dat alle video’s van dit kanaal in je tijdlijn verschijnen. Ook kun je video’s like, dislike en je kunt een reactie achterlaten. Veel bekende personen zijn hun eigen kanaal begonnen. Ook zijn er veel personen bekend geworden door en via YouTube. Misschien wel de bekendste en grootste YouTuber van Nederland, is Enzo Knol. Ook Enzo is bekend geworden met het maken YouTube video’s.

YouTube wordt wereldwijd veel bekeken. De reden waarom mensen een bepaalde video kijken, kan ook erg divers zijn. Bedrijven kunnen educatieve video’s maken over hun producten of diensten. Bedrijven kunnen YouTube effectief inzetten voor een groter bereik en een betere vindbaarheid.

Het social media platform kan dus ook voor commercieel gebruik ingezet worden. Er gaat ontzettend veel geld in YouTube en advertenties. Op YouTube kun je ook advertenties plaatsen. Dit wordt gedaan via Google Ads. Lees hier meer over YouTube Advertising.