Web 2.0

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Web 2.0, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Web 2.0 is in 2004 een ontwikkeling geweest van het internet. Voor deze ontwikkeling/update konden bezoekers van een website de informatie alleen lezen of downloaden. Na de ontwikkeling konden bezoekers ook een pagina van informatie voorzien. Het internet werd interactief. Web 1.0 beschikte simpelweg over HTML, terwijl Web 2.0 ook beschikt over XML, CSS, JavaScript en scripting.

Web 2.0: voordelig of nadelig?

Content gecreëerd door gebruikers speelt nu een belangrijke rol op het internet. Internetgebruikers kunnen nu voor een deel meebepalen over de inhoud van het internet. De gebruikers hebben invloed op mediaplatformen als YouTubeFacebookTwitter en Instagram, maar ook Wikipedia en andere informatiewebsites zijn een grote bron voor user-generated content. Het grote voordeel van Web 2.0 is dus de mogelijkheid voor reguliere gebruikers om informatie op het internet te verspreiden. Dit is echter ook gelijk het nadeel.

Omdat de reguliere gebruiker nu informatie op het internet kan verspreiden, is er ook veel sprake van ‘fake news’ of onjuiste conclusies en waarheden. Niet alle informatie dat nu op het internet komt is juist.