Verticale portal

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Verticale portal, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Een portal kan onderverdeeld worden in twee portalen: horizontaal en verticaal. Horizontale portals zijn breed en bieden meer functies, waar verticale portals slechts één functie aanbiedt. Zie het als een streep, een horizontale streep is breed en bereikt meerdere gebieden, een verticale streep is lang en verdiept zich in één gebied.

Wat is een portal?

Een portal is een pagina van een website die informatie aanbiedt en toegang verleend tot andere informatiebronnen. Portal is een Engelse term en het betekend dan ook een ‘poort’, ‘toegangspoort’ of ‘portaal’. Een portaal kan verschillen in functie, zo kan een portal intern gebruikt worden voor het beheren van werknemers en dergelijke, maar kan het ook informatie verschaffen op het internet zoals een webgids/startpagina.

Wat is een portale portal?

Een verticale portal is dus een portaal dat zich specialiseert op één vakgebied. Een specialisatie gaat over het aanhalen van een onderwerp en daar vervolgens verdieping in zoeken. Een verticale portal wordt dus gebruikt om te specialiseren binnen een onderwerp. Een horizontale portal is meer geschikt voor het opdoen van inspiratie over onderwerpen omtrent het gekozen onderwerp.

Een verticale portal heeft als doel om een doelgroep met interesses te informeren over dit specifieke onderwerp. Hierin vind je een overzicht van externe links gerelateerd aan het onderwerp.