RSS feed

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over RSS feed, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

RSS staat voor ‘Really Simple Syndication’. Een RSS feed is een overzicht van de door jou gekozen websites, blogs of artikelen. Op deze manier kan je op een gemakkelijk manier op de hoogte blijven van het laatste nieuws. Dit biedt een aantal voordelen die we hier beschrijven.

Wat is een RSS feed?

Zoals we net al benoemde is een RSS feed een overzicht van nieuws, blogs of andere artikelen. Jij kunt zelf bepalen welke websites of bedrijven je wilt volgen. Op deze manier hoef je al je favoriete websites niet zelf te bezoeken, maar heb je één duidelijk overzicht. De RSS-reader maakt het mogelijk dat er automatisch artikelen worden toegevoegd aan de RSS feed.

Als je een gebruik wil maken van de RSS-reader, moet je wel eerst abonneren op de RSS feed van het door jou gekozen bedrijf. Deze feed wordt vaak getoond middels een icoon (evenals social media). Het icoon voor een RSS feed bestaat uit een oranje vierkant met daarin een wit wifi logo.

Voordelen RSS feed

Een RSS feed is uitermate handig voor mensen die op een overzichtelijke manier op de hoogte willen blijven van het laatste nieuws binnen het door hun gekozen gebied. Dit neemt een aantal voordelen met zich mee, voor zowel bedrijven als consumenten.

  • Artikelen kunnen op een makkelijke manier opgeslagen en gedeeld worden. Dit is voor de consument handig als ze informatie van een artikel willen opslaan. Voor bedrijven is dit ook gunstig aangezien hun content nu meer gelezen wordt.
  • Snel en duidelijk overzicht van artikelen waarop je geabonneerd bent. Voor bedrijven kan dit een manier zijn om erachter te komen wat concurrenten doen op dit gebied.
  • Content is eenvoudig.

Het bespaart tijd en levert extra aandacht op. Automatisering maakt het mogelijk dat er tijd bespaard wordt.