Binnen Google Ads wordt er onderscheid gemaakt tussen drie verschillende type zoekwoord combinaties. Dit zijn broad match, exact match en phrase match. De laatste, phrase match, is een manier van zoeken waarbij een exacte zinsdeel in het zoekwoord zit.

Hieronder vind je verdere toelichting. In het online marketing woordenboek van SEO vrienden vind je diverse termen die te maken hebben met SEO, SEA en online marketing. Heb je vragen of mis je een woord? Dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

SEOvrienden-Academy

Wil je het maximale uit je website halen?

Wat is phrase match?

Binnen Google Ads worden verschillende type zoekwoorden onderscheden van elkaar. Dit wordt gedaan op basis van de drie ‘match types’. Bij phrase match worden bepaalde zoekwoorden gemarkeerd met aanhalingstekens. Als deze gemarkeerd zijn, kan de Google Ads campagne alleen gevonden worden als de zoekopdracht deze woorden bevat. Om dit beter toe te lichten wordt er een voorbeeld gegeven.

Bijvoorbeeld

Je maakt een Google Ads campagne aan voor het verkopen van fietsen. Om gevonden te worden met deze campagne, geef je aan op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Je kan ervoor kiezen om te adverteren op zoekwoorden als ‘rode fiets’. Als je alleen ‘rode fiets’ neerzet (dus zonder aanhalingstekens), krijg je een broad match. Hiermee kan je gevonden worden op alle zoekwoorden gerelateerd en vergelijkbaar aan ‘rode fiets’. Als je gebruik wil maken van phrase match, moet je aanhalingstekens toevoegen. Dit ziet er als volgt uit:

Phrase match

Nu het een phrase match is, kan je uitsluitend gevonden worden op zoekwoord combinaties met rode fiets. Bijvoorbeeld:

  • Rode fiets kopen
  • Mooie rode fiets
  • Rode fiets helm
  • Rode fiets ikea

En dus niet op:

  • Fiets rood kopen
  • Rode hoge fiets
  • Groene fiets

Uiteraard kan je ervoor kiezen om meerdere phrase matches toe te voegen. Dus bijvoorbeeld “rode fiets” en “hoge fiets”.

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over phrase match, neem dan gerust contact met ons op. Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO – zoekmachine optimalisatie – en SEA – zoekmachine adverteren.

Is je bedrijf niet gevestigd in een van de onderstaande regio’s? Ook dan zijn wij je uiteraard graag van dienst!

Alkmaar – Almelo – Almere – Alphen aan den Rijn – Altena – Amersfoort – Amstelveen – Amsterdam – Apeldoorn – Arnhem – Assen – Barendrecht – Barneveld – Bergen op Zoom – Breda – Capelle aan den IJssel – De Fryske Marren – Delft – Den Bosch – Den Haag – Den Helder – Deventer – Doetinchem – Dordrecht – Ede – Eindhoven – Emmen – Enschede – Goeree Overflakkee – Gooise Meren – Gouda – Groningen – Haarlem – Haarlemmermeer – Hardenberg – Harderwijk – Heerenveen – Heerhugowaard – Heerlen – Helmond – Hengelo – Het Hogeland – Hilversum – Hoeksche Waard – Hollands Kroon – Hoogeveen – Hoorn – Houten – Kampen – Katwijk – Krimpenerwaard – Lansingerland – Leeuwarden – Leiden – Leidschendam Voorburg – Lelystad – Lingewaard – Maastricht – Meierijstad – Middelburg – Midden Groningen – Nieuwegein – Nijmegen – Nissewaard – Noordoostpolder – Oosterhout – Oss – Overbetuwe – Pijnacker Nootdorp – Purmerend – Rijswijk – Roermond – Roosendaal – Rotterdam – Schagen – Schiedam – Sittard Geleen – Smallingerland – Stichtse Vecht – Súdwest Fryslân – Terneuzen – Tilburg – Utrecht – Utrechtse Heuvelrug – Veenendaal – Velsen – Venlo – Vijfheerenlanden – Vlaardingen – Waalwijk – Weert – West Betuwe – Westerkwartier – Westland – Woerden – Zaanstad – Zeist – Zoetermeer – Zutphen – Zwolle

Comments are closed.

BEL DIRECT
× Whatsapp ons