Location targeting options

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Location targeting options, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

De location targeting options binnen Google Ads biedt bedrijven de mogelijkheid om hun advertenties specifiek te richten op bepaalde geografische gebieden. Geografische gegevens kunnen ingezet worden om online advertentiegroepen in te richten. Voordelig hieraan, is het feit dat je nu kan afstemmen welke geografische achtergrond voorkeur krijgt en welke meer waard zijn.

Google Ads location targeting

Met location targeting van Google Ads kunnen jouw advertenties worden weergegeven op geografische locaties naar keuze. Dit kunnen bijvoorbeeld landen, gebieden binnen een land, een straal rond een locatie of locatiegroepen zijn.

Met location targeting kun je jouw advertenties richten op de gebieden waar jouw doelgroep zich bevindt en beperken in gebieden waar ze niet zitten. Dit specifieke type targeting kan hierdoor het rendement op jouw investering (ROI) verhogen. Ook kun je door deze optie bepalen welke locaties het belangrijkste zijn en welke dus een hogere bieding verdienen. Op Google Ads kun je instellen hoeveel geld je kwijt wil aan een bepaalde locatie. Stel je klusbedrijf is vooral actief in Amsterdam. Dan is het fijn als je zoveel mogelijk van je klanten zich in de omstreken van Amsterdam bevinden. Het is dus niet relevant om te gaan adverteren op bijvoorbeeld Limburg.

Gerelateerde locaties

Wanneer je een gebied target, kan Google jouw advertentie ook laten zien aan klanten in de buurt. Maar ook nauw verwante gebieden die normaal gesproken niet konden worden getarget vanwege een kleine populatie of onvoldoende gegevens over het geografische gebied, kunnen nu op de kaart gezet worden. Als je bijvoorbeeld de stad Amsterdam target, kan Google jouw advertenties ook laten zien aan mensen in nabijgelegen dorpen van Amsterdam.