Latent Semantic indexing (LSI)

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Latent Semantic indexing (LSI), neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Latent Semantic Indexing, ook wel Latent Semantic Analysis, wordt door zoekmachines uitgevoerd om ervoor te zorgen dat pagina’s met de juiste context voor de gebruiker, hoger in de zoekresultaten terecht komen. Zoekmachines ranken niet alleen de pagina op een bepaald zoekwoord (keyword), maar ook op de zoektermen die met dit keyword samenhangen, dit zijn ook wel LSI keywords.

Hoe werkt LSI?

Er zijn verschillende manieren waarop zoekmachines webpagina’s indexeren. LSI is hier één van. Als net benoemd worden er door zoekmachines verbanden gezocht binnen de tekst van de pagina en het zoekwoord.

Is dit verband goed zal je hoger ranken met je website binnen Google. Is er weinig verband ben je minder relevant voor de zoeker en zal je lager ranken.

De voordelen van LSI voor SEO

LSI Keywords zijn erg voordelig als naar iets op zoek bent, maar ze zijn misschien nog wel interessanter voor marketeers. Ze geven je namelijk inzicht in wat jouw potentiële bezoeker zoekt, en welke zoektermen hij of zij gebruikt.

Wil jij beter worden gevonden in Google? Zoek dan eens naar jouw dienst of product, en kijk of er LSI zoekwoorden zijn voor jouw zoekopdracht. Deze zoektermen kun je in jouw content en teksten gebruiken om ook op deze woorden te scoren in Google. Maak er dus een relevant stuk content van dat aansluit bij jouw product of dienst. Maak hierbij uiteraard gebruik van de LSI keywords.