Met een frequency cap kun je bepalen hoe vaak een internetgebruiker jouw advertentie te zien krijgt. De term frequency cap komt met name voor bij remarketing. Je wil als adverteerder niet dat mensen 30x op een dag dezelfde advertentie te zien krijgen. Dat zou je immers zelf ook niet willen.. toch? 🙂

Hieronder vind je verdere toelichting. In het online marketing woordenboek van SEO vrienden vind je diverse termen die te maken hebben met SEO, SEA en online marketing. Heb je vragen of mis je een woord? Dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Wil je het maximale uit je website halen?

Wat is een frequency cap?

Met behulp van een frequency cap kun je er dus voor zorgen dat internetgebruikers jouw advertentie maximaal X-aantal keer te zien krijgen. We nemen je even mee in een voorbeeld.

Stel, wij als SEO vrienden gebruiken remarketing om onze doelgroep te bereiken. We creëren een nieuwe remarketing campagne binnen Google Ads. We voegen mooie afbeeldingen en pakkende teksten toe. Tot slot bepalen we onze doelgroep. Bijvoorbeeld iedereen die onze contactpagina bezocht heeft.

Onze remarketing advertentie is vervolgens zichtbaar op andere websites. Aangezien we niet willen dat een gebruiker té vaak onze advertentie ziet, stellen we een frequency cap in. Stellen we deze niet in, dan kan het vervelend worden. De bezoeker ziet de advertentie dan de gehele dag door, tot vervelens aan toe. Of wanneer we zien dat de interactie (klikken) afnemen wanneer bezoekers de advertentie meer dan 5x gezien hebben. Dan stellen we de frequency cap zo in, dat de advertentie niet meer dan 5x per dag aan dezelfde gebruiker getoond wordt.

 

Hoe werkt een frequency cap?

Websites en browsers moeten natuurlijk wel ‘onthouden’ hoe vaak een advertentie getoond is. Dit wordt gedaan middels cookies. Deze onthouden het gebruik van bezoekers. Op de meeste websites krijg je tegenwoordig een melding met de vraag of je akkoord gaat met cookies. Nagenoeg iedereen gaat akkoord, waardoor websites het gedrag van de bezoeker kunnen analyseren.

Wanneer je een remarketing campagne start met Google Ads, dan kun je de frequency cap instellen bij de instellingen van het account.

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over frequency cap, neem dan gerust contact met ons op. Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO – zoekmachine optimalisatie – en SEA – zoekmachine adverteren.

Is je bedrijf niet gevestigd in een van de onderstaande regio’s? Ook dan zijn wij je uiteraard graag van dienst!

Alkmaar – Almelo – Almere – Alphen aan den Rijn – Altena – Amersfoort – Amstelveen – Amsterdam – Apeldoorn – Arnhem – Assen – Barendrecht – Barneveld – Bergen op Zoom – Breda – Capelle aan den IJssel – De Fryske Marren – Delft – Den Bosch – Den Haag – Den Helder – Deventer – Doetinchem – Dordrecht – Ede – Eindhoven – Emmen – Enschede – Goeree Overflakkee – Gooise Meren – Gouda – Groningen – Haarlem – Haarlemmermeer – Hardenberg – Harderwijk – Heerenveen – Heerhugowaard – Heerlen – Helmond – Hengelo – Het Hogeland – Hilversum – Hoeksche Waard – Hollands Kroon – Hoogeveen – Hoorn – Houten – Kampen – Katwijk – Krimpenerwaard – Lansingerland – Leeuwarden – Leiden – Leidschendam Voorburg – Lelystad – Lingewaard – Maastricht – Meierijstad – Middelburg – Midden Groningen – Nieuwegein – Nijmegen – Nissewaard – Noordoostpolder – Oosterhout – Oss – Overbetuwe – Pijnacker Nootdorp – Purmerend – Rijswijk – Roermond – Roosendaal – Rotterdam – Schagen – Schiedam – Sittard Geleen – Smallingerland – Stichtse Vecht – Súdwest Fryslân – Terneuzen – Tilburg – Utrecht – Utrechtse Heuvelrug – Veenendaal – Velsen – Venlo – Vijfheerenlanden – Vlaardingen – Waalwijk – Weert – West Betuwe – Westerkwartier – Westland – Woerden – Zaanstad – Zeist – Zoetermeer – Zutphen – Zwolle

Comments are closed.

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 16 beoordelingen
Scroll Up BEL DIRECT