Facebook

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Facebook, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Facebook is een social media platform met 3 biljoen maandelijkse gebruikers. Je kunt er delen wat je bezig houdt, nieuwe vrienden maken en contact houden met bekenden over heel de wereld. Zij kunnen de informatie bekijken die je op je persoonlijke pagina hebt gedeeld. Mensen kunnen niet ongevraagd vrienden met je worden. Je moet vriendschapsverzoeken van anderen bevestigen en als jij mensen uitnodigt, moeten zij jouw uitnodiging accepteren. Veel bedrijven gebruiken Facebook om meer naamsbekendheid te genereren door middel van Facebook Ads en het grote bereik hiervan.

De voordelen van Facebook Ads

Facebook Ads heeft vele voordelen:

1. Inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen

  • Zoveel mogelijk mensen (binnen je gekozen doelgroep) bereiken;
  • Merkbekendheid vergroten;
  • Verkeer naar je website stimuleren;
  • Betrokkenheid genereren (bijv. het aantal pagina likes verhogen of reacties op evenementen stimuleren);
  • Conversies / verkopen stimuleren;

2. Verschillende typen Facebook Ads

Er zijn verschillende type van advertenties op Facebook, welke advertentie er wordt gekozen hangt af van de doelstellingen van je bedrijf. De verschillende soorten advertenties zijn:

  • Afbeeldingen
  • Video
  • Carrousel
  • Instant experience
  • Collectie

3. Bereiken van specifieke doelgroepen

Je kunt specifiek op Facebook adverteren door middel van de volgende kenmerken:

  • Leeftijd en geslacht
  • Locatie en taal
  • Opleidingsniveau
  • Interesses en gedrag

4. Relatief goedkope advertenties

Adverteren via Facebook is relatief goedkoop, met een dagbudget van enkele euro’s. Ook bepaal je zelf op welke dag en welk tijdstip geadverteerd wordt. Met deze mogelijkheden baken je je bestedingen duidelijk af en voorkom je dat je meer spendeert dan dat de bedoeling is.