Bereik

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Bereik, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Het bereik staat voor het aantal mensen dat wordt bereikt met een website of advertentiecampagne. Daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen het aantal kliks of het aantal vertoningen.

Hoe vergroot je jouw bereik?

Jouw website is een belangrijk online kanaal. Op je eigen website heb je de mogelijkheid om relevante diensten te beschrijven, maar ook om waardevolle informatie te delen of producten te verkopen. Des te groter het aantal bezoekers, des de groter de kans dat jij conversies hebt. Denk daarbij om het aantal inkomende offerte aanvragen, aantal ontvangen telefoontjes of het aantal verkopen middels je webshop.

Je kunt je bereik vergroten door relevante content te plaatsen. Wanneer je dit doet, vergroot je de zichtbaarheid via de zoekmachine en zo ook de kans op meer traffic naar jouw website. Door het optimaliseren van je website kom je hoger in de zoekresultaten te staan en wordt jouw website vaker getoond aan bezoekers van bijvoorbeeld Google. Het is van belang dat je daarbij wel focust op relevante zoektermen.

Indeling van de website

Een goede en vooral logische menu structuur is belangrijk voor de groei van jouw website. Je website moet een goede structuur hebben die laat zien welke pagina’s er zijn. Om dit te optimaliseren is het aan te raden om in het hoofd van de bezoeker te kruipen en te bedenken hoe hij of zij de website zou gebruiken.

Vergroot je bereik met advertenties

Ook is het mogelijk om met online advertenties een groot bereik te creĂ«ren. Des te groter je budget is, des te meer mensen je kan bereiken. Heb je echter een beperkt budget? Kijk dan of je je budget beter kunt besteden. Verlaag bijvoorbeeld je CPC, zodat je meer klikken of vertoningen uit je budget kunt halen. Op deze manier zorg je voor een groter bereik met hetzelfde budget.