Google Ads update: beeldextensies

Consumenten geven wereldwijd aan dat ze voorkeur geven aan visuele content wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. Om op deze behoefte in te spelen heeft Google vorig jaar de optie beeldextensies toegevoegd aan zoekadvertenties. Op 27 mei 2021 heeft Google een nieuwe update gelanceerd; beeldextensies zijn nu wereldwijd beschikbaar.

Google Ads update beeldextensies

1. Wat houdt de Google Ads update in?

Google is zich constant aan het ontwikkelen. De Google Ads update over beeldextensies is daar een voorbeeld van. Consumenten van over de hele wereld gaven aan dat ze voorkeur hebben voor visuele ondersteuning tijdens het online shoppen. Visuele ondersteuning vindt plaats in de vorm van foto’s, plaatjes, video’s en meer. Uit onderzoek is gebleken dat 86% van de consumenten in landen van over de hele wereld visuele content fijner vinden wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. (bron: Google)

De update is live gegaan op 27 mei 2021 en heeft ervoor gezorgd dat de eerder geïntroduceerd beeldextensies nu wereldwijd beschikbaar zijn. Beeldextensies zijn een goede manier om een zoekadvertentie aantrekkelijk te maken. De huidige update heeft het mogelijk gemaakt dat de beeldextensies bijna overal ter wereld te gebruiken zijn. De update van vorig jaar introduceerde beeldextensies, maar wat zijn dit eigenlijk?

2. Wat zijn beeldextensies?

Extensies binnen Google Ads geven je de mogelijkheid om een zoekadvertentie te verbreden met additionele informatie of content. Beeldextensies zijn extensies die content in de vorm van beeldmateriaal weergeven op zoekadvertenties. Als iemand een zoekadvertentie plaatst, heeft hij of zij de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen aan de advertentie. Dit is een manier om advertenties aantrekkelijker en relevanter te maken. Ook kunnen adverteerders dit inzetten om beter hun boodschap/product over te brengen aan de mensen.

Let op: Beeldextensies zijn niet voor iedereen direct beschikbaar.

3. Wat kan je met beeldextensies?

  • Verhogen van de Click Through Rate (CTR)
    Mensen kunnen eenvoudig relevante informatie van jouw product zien, vooral op mobiele apparaten werken beeldextensies goed. Door beeldextensies op een wijze manier in te zetten, spoor je mensen makkelijker aan om op jouw advertentie te klikken. Een persoon bezoekt aanzienlijk sneller een website die visueel goed ondersteunt is. Ook websites die er verzorgd uitzien leveren meer conversies op.
  • A/B testing
    Binnen Google Ads kun je spelen met diverse opties om erachter te komen welke advertentie het beste converteert en welke verhoudingsgewijs de meeste kliks behaald. Zo kun je met de beeldextensies en de uitingen variëren. Je kan proberen om je merknaam neer te zetten, ook kun je proberen om een productafbeelding of andere relevante en aantrekkelijke afbeeldingen toe te voegen aan je advertentie.
  • Advertenties op YouTube
    YouTube is een bedrijf dat overgenomen is door Google. Aan de hand van een Google- en YouTube account kun je adverteren op YouTube. Beeldextensies zijn ook beschikbaar binnen YouTube. Deze kun je dus ook inzetten voor het creëren van advertenties op YouTube! Bekijk ons blog over YouTube advertising om meer te leren over de verschillende soorten YouTube advertenties.

4. Kan ik beeldextensies gebruiken?

Niet iedereen kan zomaar gebruik maken van beeldextensies. Er zijn een paar vereisten waar je volgens Google aan moet voldoen, wil je een beeldextensie gebruiken.

Deze vereisten worden door Google als volgt beschreven:

  • Het account moet een reputatie bezitten die de richtlijnen en het beleid van Google evenaart.
  • Het Google Ads-account komt in aanmerking voor een passende branche. Veel branches zijn gevoelig, denk bijvoorbeeld aan seksuele, alcoholische en kansspelen georiënteerde branches.
  • Het Google Ads-account moet minstens 90 dagen actief zijn.

5. Tips

Afbeelding van juiste grootte.

De door Google aangeraden afbeeldingsgrootte voor een vierkante foto is 1200 bij 1200 pixels. Voor een liggende foto raden ze je een grootte van 1200 bij 628 pixels aan. Verder raden wij je aan om ervoor te zorgen dat de foto van goede kwaliteit is.

Zorg voor toegevoegde waarde.

Zorg dat de beeldextensie nuttig is en iets toevoegt. Tijdens het aantrekken van klanten is de eerste indruk is vaak erg belangrijk. Ook bekijkt men het meest naar de binnenkant van de afbeelding. Zorg dus dat relevante informatie zich in het centrum van de afbeelding bevindt en niet aan de zijkanten.

Let op de kosten.

Als iemand op een advertentie klikt worden er (veelal) kosten in rekening gebracht. Dit noemt men de CPC (cost per click). Neem in achting tijdens het aanmaken van een advertentie dat er kosten aan verbonden zitten.

Bekijk ook onze andere blogs!

Laat een reactie achter

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 28 beoordelingen
BEL DIRECT