De online marketing blog

De online zoekindustrie heeft in recente jaren een aantal grote veranderingen ondergaan ten opzichte van wat eerder nog gezien werd als normaal. Kortom, elke achterblijvende site die niet goed werkt op mobiele telefoons en een gebrek heeft aan goede gebruikerservaring, zal het nu écht niet meer halen naar de top van Google. Je hebt een website nodig die gebruikers willen! Een nuttige bestemming voor bezoekers, die tevens zal functioneren als een aanbevolen link door Google. Om je website helemaal klaar te maken, hebben wij de twaalf belangrijkste SEO trends voor 2022 op een rijtje gezet. Daar gaan we:
cusomer journey
De customer journey is het gehele proces dat een klant verloopt voor, tijdens en na het doen van een aankoop. Customer journey is een Engelse term en het betekent in het Nederlands de ‘klantreis’. Om een beeld te krijgen bij welke ervaringen een klant heeft bij jouw bedrijf, product of dienst, maak je een zogeheten ‘customer journey’. Hoe een klantreis eruit ziet en wat het belang is, lees je hier.
De basis van vele online marketing campagnes is een degelijk zoekwoorden onderzoek. Een zoekwoorden onderzoek geeft namelijk inzicht in welke zoekwoorden belangrijk zijn en dus waar je de focus moet leggen. Deze techniek is belangrijk voor SEO, SEA en social media. In dit blogartikel lees je wat een zoekwoorden onderzoek is en hoe je zelf een onderzoek uitvoert.
chat gpt
Een chatbot, iedereen is er wel eens eentje tegen gekomen op een website. Erg handig voor bezoekers die op een makkelijke manier vragen willen stellen. Websites verwerken steeds vaker een chatbot functie toe aan hun website om zo bezoekers beter te bedienen met informatie.
code website
Meer online bezoekers op je website is erg voordelig. Websites met veel bezoekers zijn online goed vindbaar. Het voordeel van veel online bezoekers op je website is dat de naamsbekendheid wordt vergroot en het aantal conversies omhoog gaat. Om jouw online vindbaarheid en daarmee het bezoekersaantal te vergroten, geven wij 8 tips voor meer online bezoekers op je website! Wat deze tips zijn, lees je verder in dit blog.
Consumenten geven wereldwijd aan dat ze voorkeur geven aan visuele content wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. Om op deze behoefte in te spelen heeft Google vorig jaar de optie beeldextensies toegevoegd aan zoekadvertenties. Op 27 mei 2021 heeft Google een nieuwe update gelanceerd; beeldextensies zijn nu wereldwijd beschikbaar.